اثبات جرم خیانت در امانت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اثبات جرم خیانت در امانت
نوشته شده در سه شنبه 25 مرداد 1401
بازدید : 230
نویسنده : رایا هستم

برای اثبات جرم خیانت در امانت با اخذ وکیل کیفری و نحوه ی احراز قاضی برای تعیین مجازات آن باید چند دلیل یا عنصر خاص مد نظر گرفت که عبارتند از:

عنصر معنوی: سوء نیت یا قصد انجام تصاحب به شکل عمدی، تلف یا گم کردن دارایی مورد امانت و همچنین قصد  ضررو زیان رساندن به سایرین می باشد. به همین جهت تفریط یا تعدی مال امانی با نیت قبلی سبب مسئولیت کیفری می باشد

عنصر مادی: چنان چه اتلاف مال یا تصاحب و استعمال آن بدون داشتن مجوز باشد با توجه به شرایط گفته شده خیانت در امانت صورت گرفته است.

شرایط تحقق جرم: از شرایط تحقق جرم سپردن دارایی می باشد. به این معنی که دارایی به شخص دیگری سپرده شود.

ادله اثبات این جرم به شرح ذیل است:

اقرار: اخبار شخصی به ارتکاب جرم از سمت خود.

شهادت: اخبار شخصی غیر از طرفین دعوا به وقوع یا عدم وقوع جرم توسط متهم یا هر امر دیگری در نزد مقام قضایی.

علم قاضی: یقین حاصل از مستندات بیِّن در امری که نزد او مطرح می گردد.

اثبات این جرم از راه اقرار به این شکل می باشد که متهم پرونده نزد محکمه یک دفعه بگوید که مرتکب جرم مذکور گردیده است و ادعای شاکی را قبول می کند. اثبات جرم خیانت در امانت از راه شهادت به این شکل می باشد که دو شاهد عادل مرد به خائن بودن متهم وفق قانون شهادت دهند. اثبات جرم مرقوم از راه علم قاضی بدین صورت است که با توجه به قرائن و اماراتی که نزد محکمه ارائه می گردد، قاضی به یقین قضایی دست پیدا کرده و بتواند با ذکر مستندات خویش در رای، انشا حکم کند.

مجازات جرم خیانت در امانت






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: